Koliko je globalizacija uspešna, možemo videti na svakom koraku. Sve je povezano. Tradicionalne predrasude - odakle šta dolazi - više ne važe. Slikovit je primer da je čuveni britanski automobil Rover danas u vlasništvu indijske auto-industrije, i to je uobičajna stvar.
Nekad smo sa nestrpljenjem očekivali prve izaslanike baš te zapadne globalizacije. Pojava prvog McDonaldsa na Terazijama je bila vest ravna gotovo sletanju na Mesec. Vremenom smo smanjili strasti, ali ne baš skroz jer je i otvaranje Ikee prošle godine izazvalo nezapamćeni interes. Većina toga je dolazila sa Zapada i nekako se znalo šta se očekuje. Ekonomskim buđenjem nekih drugih delova sveta i ta situacija se promenila. Zbog toga je danas u Beogradu prisutan turski lanac pekara SIMIT SARAYI koji je popularan na svim meridijanima.
Nama specijaliteti iz ove zemlje nisu nepoznati i duboko su ukorenjeni u našoj gastronomiji. Verovatno je i to jedan od razloga zašto se ova franšiza dobro primila i kod nas.
Lepo uređen enterijer, sa manje-više poznatom ponudom. Mali broj sugrađana bi ovaj lokal povezalo sa Turskom dok ne vide tradicionalni turski čaj u specifičnim šoljama. Mene je baš taj čaj privukao, i uz njega sam naručio mekani đevrek, jer to nije nešto što često možemo naći u našim pekarama. Običan ili, kako bi smo mi to rekli, “prazan” i bez ikakvih nadeva. Vrlo svedeno i vrlo ukusno.
Sve u svemu, super je što su nam dostupni ovakvi mali dometi velike globalizacije, jer tako možemo samo jednim gutljajem čaja da otplovimo negde daleko.